Monday, 13 July 2015

MGA DALIL KO KAPHAGOPAWI KO ULO O WATA A SIYOMBALI-AN SA AQEEQAH

MGA DALIL KO KAPHAGOPAWI KO ULO O WATA A SIYOMBALI-AN SA AQEEQAH ﻋﻦ ﻋﺎﺋﺸﺔ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﺎ ﻗﺎﻟﺖ" : ﻋﻖ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻭﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﺴﺎﺑﻊ ﻭﺳﻤﺎﻫﻤﺎ ﻭﺃﻣﺮ ﺃﻥ ﻳﻤﺎﻁ ﻋﻦ ﺭﺅﻭﺳﻬﻤﺎ ﺍﻷﺫﻯ ". ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ ﺑﺈﺳﻨﺎﺩ ﺣﺴﻦ. ﻋﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺳﻴﺮﻳﻦ )ﺕ 110 ﻫـ( ﻗﺎﻝ " :ﺇﻥ ﻟﻢ ﻳﻜﻦ ﺍﻷﺫﻯ ﺣﻠﻖ ﺍﻟﺮﺃﺱ ﻓﻼ ﺃﺩﺭﻱ ﻣﺎ ﻫﻮ ."! ﺍﻫـ ﻗﺎﻝ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﺨﻄﺎﺑﻲ )ﺕ 388 ﻫـ( " :ﻣﻌﻨﻰ ﺇﻣﺎﻃﺔ ﺍﻷﺫﻯ ﺣﻠﻖ ﺍﻟﺮﺃﺱ ﻭﺇﺯﺍﻟﺔ ﻣﺎ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﻦ ﺍﻟﺸﻌﺮ". ﺍﻫـ Miyakathitayan ko Aisha (Radhiallahu anha), pitharo iyan: “piyagaqiqa-an o Rasoolullah (s) so Hasan ago so Husain sii ko ikapito gawii a kinimbawata-an ko omani isa kiran a dowa, go bithowan iyan siran sa mga ngaran, go inisogo o Nabi a kaopawi ko mga ulo iran.” Piyanothol o Imam Al- .bayhaqi ﻋﻦ ﺳﻤﺮﺓ ﺑﻦ ﺟﻨﺪﺏ - ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ - ﺃﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ - ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻭﺳﻠﻢ - ﻗﺎﻝ " : ﺍﻟﻐﻼﻡ ﻣﺮﺗﻬﻦ ﺑﻌﻘﻴﻘﺘﻪ ﺗﺬﺑﺢ ﻋﻨﻪ ﻳﻮﻡ ﺳﺎﺑﻌﻪ ﻭﻳﺤﻠﻖ ﺭﺃﺳﻪ ﻭﻳﺴﻤﻰ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﺴﺎﺑﻊ ". ﺭﻭﺍﻩ ﺃﺑﻮ ﺩﺍﻭﺩ ﻭ ﺍﻟﺘﺮﻣﺬﻱ ﻭﻗﺎﻝ : ﺣﺪﻳﺚ ﺣﺴﻦ ﺻﺤﻴﺢ. ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺈﻣﺎﻡ ﺃﺣﻤﺪ " :ﻣﻌﻨﺎﻩ ﺃﻧﻪ ﻣﺤﺒﻮﺱ ﻋﻦ ﺍﻟﺸﻔﺎﻋﺔ ﻓﻲ ﺃﺑﻮﻳﻪ". ﺍﻫـ Miyakathitayan ko Samurah Bin Jundab (Radhiallahu anhuma) a mata-ana so Rasoolullah (S) na pitharo iyan: “So kakhasapa-ata o wata ko mbala a Loks iyan na sii misasangkot ko kasombali iron sa Aqeeqah niyan sii ko ikapito gawii ko kinimbawata-anon, ago pagopawan so ulo niyan, go btowan sa ngaran sii ko ikapito gawii ko kinimbawata-anon.” Piyanothol o Abudawood ago so .Tirmidhie ﻋﻦ ﺃﻧﺲ ﻗﺎﻝ، ﻗﺎﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ –ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ" : -ﻋﻘﻮﺍ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻮﻟﻮﺩ ﻳﻮﻡ ﺳﺎﺑﻌﻪ، ﻭﺳﻤﻮﻩ ﻳﻮﻡ ﺳﺎﺑﻌﻪ، ﻭﺍﺣﻠﻘﻮﺍ ﺭﺃﺳﻪ ﻳﻮﻡ ﺳﺎﺑﻌﻪ". ﺭﻭﺍﻩ ﺃﺑﻮ ﺍﻟﺸﻴﺦ ﺑﻦ ﺣﻴﺎﻥ Miyakathitayan ko Anas, Pitharo iyan: pitharo o Rasoolullah (S): “Pagaqiqai niyo so inimbawata a wata sii ko ikapito gawii a kinimbawata anon, go bthowi niyo sa ngaran sii ko ikapito gawii a kinimbawata-anon, go opawi niyo so ulo niyan sii ko ikapito gawii a kinimbawata-anon.” Piyanthol o Abusshiekh Bin Hayyaan. ﻋﻦ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ , ﻗﺎﻝ " : ﻋﻖ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺑﺸﺎﺓ , ﻭﻗﺎﻝ : ﻳﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔ , ﺍﺣﻠﻘﻲ ﺭﺃﺳﻪ , ﻭﺗﺼﺪﻗﻲ ﺑﺰﻧﺔ ﺷﻌﺮﻩ ﻓﻀﺔ , ﻗﺎﻝ : ﻓﻮﺯﻧﺘﻪ , ﻓﻜﺎﻥ ﻭﺯﻧﻪ ﺩﺭﻫﻤﺎ ﺃﻭ ﺑﻌﺾ ﺩﺭﻫﻢ" . ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺘﺮﻣﺬﻱ ﻭﻗﺎﻝ : ﻫﺬﺍ ﺣﺪﻳﺚ ﺣﺴﻦ ﻏﺮﻳﺐ. Miyakathitayan ko Ali Bin Abi Talib, pitharo iyan: “Piyagaqiqa-an o Rasoolullah (S) so Hasan sa kambing, na (oriyan iyan na aya) Pitharo o Rasool (ko Fatimah): “Hay Fatimah na upawi nga so ulo niyan, go bgay ka sa Sadqa a pirak a arga o (gramo a) kapnd o Bok iyan. Pitharo o Ali: tinimbang o Fatimah so Bok o Hasan na aya kapnd iyan na isaka Dirham antaaka da maisaka dirham” Piyanothol o Imam Tirmidhie. ﻋﻦ ﺃﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﻚ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ" :ﺃﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﺃﻣﺮ ﺑﺤﻠﻖ ﺭﺃﺱ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻭﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﻳﻮﻡ ﺳﺎﺑﻌﻬﻤﺎ". ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ ﻭﺍﻟﻬﻴﺜﻢ. Pitharo o Anas Bin Malik (Radhiallahu anhu): “Mata-ana so Rasoolullah (S) na inisogo iyan a kaupawi ko ulo o Hasan ago so Husain sii ko ikapito gawii a kinimbabawata-an kiran a dowa.” Piyanothol o Imam Al-Bayhaqi. ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺟﺮﻳﺞ ﻗﺎﻝ ﺳﻤﻌﺖ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻠﻲ ﻳﻘﻮﻝ : ﻛﺎﻧﺖ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺍﺑﻨﺔ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻻ ﻳﻮﻟﺪ ﻟﻬﺎ ﻭﻟﺪ ﺇﻻ ﺃﻣﺮﺕ ﺑﻪ ﻓﺤﻠﻖ ﺛﻢ ﺗﺼﺪﻗﺖ ﺑﻮﺯﻥ ﺷﻌﺮﻩ ﻭﺭﻗﺎ ﻗﺎﻟﺖ ﻭﻛﺎﻥ ﺃﺑﻲ ﻳﻔﻌﻞ ﺫﻟﻚ". ﺃﺧﺮﺟﻪ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺯﺍﻕ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺼﻨﻒ )3/334( Pitharo o Ibn Juraij: “Miyan’g akn so Muhammad Bin Ali a dii niyan githaro-on: “Aya ulaola o Fatimah a wata o Rasoolullah (S) na omani mimbawata iyan na isugo iyan a kaupawi ron, na kaupawan na mgay sa Sadqa a pirak a arga o (gramo a) kapnd o Bok o wata. aya katharo o Fatimah: “So Ama akn (a ska niyan so Nabi) na giyanan dn i psowa-an iyan”. ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟﻌﻔﺮ ﻗﺎﻝ " :ﻛﺎﻧﺖ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺇﺫﺍ ﻭﻟﺪﺕ ﺣﻠﻘﺖ ﺷﻌﺮﻩ ﺛﻢ ﺗﺼﺪﻗﺖ ﺑﻮﺯﻧﻪ ﻭﺭﻗﺎ." ﺃﺧﺮﺟﻪ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺯﺍﻕ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺼﻨﻒ. Pitharo o Abu-Ja’far: “Aya ulaola o Fatimah na omani mimbawata iyan ko mga wata iyan na upawan iyan, ago mgay sa Sadqa a pirak a arga o (gramo a) kapnd o Bok o ”.wata ﻋﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻦ ﺃﺑﻴﻪ ﺃﻥ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﻛﺎﻧﺖ ﺗﻌﻖ ﻋﻦ ﻛﻞ ﻭﻟﺪ ﻟﻬﺎ ﺷﺎﺓ ﻭﺗﺤﻠﻖ ﺭﺃﺳﻪ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﺴﺎﺑﻊ ﻭﺗﺼﺪﻕ ﺑﻮﺯﻧﻪ ﻓﻀﺔ ( ﺃﺧﺮﺟﻪ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻓﻲ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻟﻌﻴﺎﻝ )189( Miyakathitayan ko Ja’far Bin Muhammad a pitharo o Ama iyan: “Mata-ana so Fatimah na p’phagaqiqa-an iyan so mga wata iyan, go phagopawan iyan so wata iyan sii ko ikapito gawii ko kinimbawata-an iyanon, go pmbgay sa Sadqa a pirak a arga o (gramo a) kapnd o Bok o wata”. ﺭﻭﻯ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ" :ﺃﻥ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﺃﻣﺮ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﻟﻤﺎ ﻭﻟﺪﺕ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻭ ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﺃﻥ ﺗﺤﻠﻖ ﺷﻌﻮﺭﻫﻤﺎ ﻭ ﺃﻥ ﺗﺘﺼﺪﻕ ﺑﺰﻧﺘﻪ ﻓﻀﺔ ، ﻓﻔﻌﻠﺖ ﺫﻟﻚ ﻭ ﻓﻌﻠﺘﻪ ﻓﻲ ﺳﺎﺋﺮ ﺃﻭﻻﺩﻫﺎ ﻣﻦ ﺍﻹﻧﺎﺙ." ﺍﻫـ Pitharo o Imam Shafi’i: “mata-ana so Nabi (S) na inisogo iyan ko Fatimah a kaopawi niyan ko Hasan ago so Husain sii ko oriyan a kinimbabawata-an kiran a dowa, go inisogo iyan a kibgan iyan a Sadqa ko arga o gramo o mga bok iran. na pinggolaola oto o Fatimah a raks a ininggolalan iyan ko mga wata iyan a mga babay”. ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺸﻴﺦ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﺍﻟﺸﺒﻠﻨﺠﻲ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ " :ﻭﻋﻖ )ﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ( ﻋﻨﻪ –ﺃﻱ ﺍﺑﻨﻪ ﺇﺑﺮﺍﻫﻴﻢ- ﻳﻮﻡ ﺳﺎﺑﻌﻪ ﺑﻜﺒﺸﻴﻦ ﻭ ﺳﻤﺎﻩ ، ﻭ ﺣﻠﻖ ﺭﺃﺳﻪ ﻭ ﺗﺼﺪﻕ ﺑﺰﻧﺔ ﺷﻌﺮﻩ ﻓﻀﺔ". )ﻧﻮﺭ ﺍﻷﺑﺼﺎﺭ ﺹ65(. Pitharo o Shiekh Mu’min Bin Hasan Al-Shablanjie Al-Shafi’i: “Piyagaqiqa-an o Rasoolullah (s) so wata iyan a so Ibrahem sa dowa timan a Bilibili, na oriyan iyan na bithowan iyan sa ngaran, go inupawan iyan a ulo o Ibrahem, go mizadka sa pirak a usinta a Arga o kapnd o Bok o Ibrahem”. ﻗﺎﻝ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﺒﻐﻮﻱ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﻭﻳﺴﺘﺤﺐ ﺃﻥ ﻳﺤﻠﻖ ﺭﺃﺱ ﺍﻟﺼﺒﻲ ﺑﻌﺪ ﺫﺑﺢ ﺍﻟﻌﻘﻴﻘﺔ [. Pitharo o Imam Al-Baqawi Al-Shafi’i: “Sunnah a kaopawi ko ulo o wata sii ko oriyan o kasombali o ayam a aqeeqah niyan.” Misabap san na miyakarayag rktano a knaba aya sogo-an o Nabi na ba asar ka kalbatan odi na kagontingan so bok o wata! ka aya Sogo-an iyan na pagopawan (kiskisan) so ulo o wata sa dadn a baon plamba-an a Bok!. Ditano anan kitimbang ko tao a minaihaji ago so tao a miyagomra ka sabap sa so Nabi na piyakapamimili iyanon so tao ko Kapagopaw odi na Kapagalot, na ogaid na so wata a piyagaqiqa-an na aya bo a inisogo o Nabi a ikidiya ko ulo niyan na Pagopawan, knaba asar ka kalbatan sa maito a bok!. Giyoto i Sabap a so wata a asar ka kiyalbatan sa maito so Bok iyan sii ko gawii a kiyapagaqiqa iron na kiyokom anan o mga Ulama sa Makrooh! ka sabap ko kiyapakasold iyan ko kokoman a “Qaz’on” a giyanan so Alot a inisapar o .Nabi ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺸﻴﺦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﺰﺣﻴﻠﻲ ﻓﻲ ﻛﺘﺎﺑﻪ )ﺍﻟﻤﻌﺘﻤﺪ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﻘﻪ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ(" :ﻭﻳﻜﺮﻩ ﺃﻥ ﻳﺘﺮﻙ ﻋﻠﻰ ﺑﻌﺾ ﺭﺃﺳﻪ –ﺃﻱ ﺍﻟﻤﻮﻟﻮﺩ- ﺍﻟﺸﻌﺮ ، ﻟﻤﺎ ﺭﻭﻯ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ ﻗﺎﻝ : "ﻧﻬﻰ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﻘﺰﻉ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺃﺱ." ﺍﻫـ Pitharo i Shiekh Muhammad Al-Zuhayli: “Makrooh iba adn a Lamba-an a Bok ko ulo o wata (a piyagaqeeqa-an). aya dalil na so katharo o Ibn Umar (Radhiallahu anhuma): “inisapar o Nabi (S) so ka-aloti sa alot a “Qaza’on” ko Ulo”. Sadn sa tao a aya panarima iyan na mas makallbi so kalbati (kagontingi) sa maito ko bok o wata a piyagaqiqa-an adiso kaopawi ron na khapakay a miyaolog sa Bid’ah! Aya sabap na so wata a piyagaqiqa-an na piyasad dn o Nabi so ukit a ikidiyaon a giyanan so kapagopawi ko ulo niyan, ago dadn a Dalil ko Qur-an ago Hadith ago katharo o pat a Imam iba aya ikidiya ko wata a piyagaqiqa-an na ba asar ka kagontingan sa maito so Bok iyan!. Ka aya mata-an a kiyaompongan ko mga ulama na pagopawan so wata a piyagaqiqa-an. ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺪﻛﺘﻮﺭ ﺣﺴﺎﻡ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﻰ ﻋﻔﺎﻧﻪ " :ﻭﻗﺪ ﺍﺗﻔﻖ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻋﻠﻰ ﺃﻥ ﺫﻟﻚ –ﺃﻱ ﺣﻠﻖ ﺭﺃﺱ ﺍﻟﻤﻮﻟﻮﺩ- ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻨﻦ ". ﺍﻫـ Pitharo i Dr husam Bin Moosa: “Sabnar a aya kiyaompongan ko mga ulama na so kaphagopawi ko Ulo o Wata (a piyagaqiqa-an) na pd ko mga Sunnah (o Nabi).” Misabap san na miyakarayag anggolalan sa mga dalil anan a aya titho a Sunnah a pandoan o Nabi na pagopawan so ulo o wata a piyagaqiqa-an. na sabap san na sa dn sa tao a diniyan kabaya iba kaopawi so ulo o wata iyan a piyagaqiqa- an na di niyan san dn phamakigontingi ka dabo a dalil iba aya ikidiya ko wata a piyagaqiqa-an na ba asar ka kagontingan na amay amay na babadn makanggalbk sa Bid’ah! ka so Simba a piyasad o Nabi so ukit a ikidiyaon na amay ka pamagalin o tao so kini-okit non o Nabi na sabnar a miyaulog sa Bid’ah!. Wallahu a’lam. Kataya so saba-ad a mga Hikmah o ino phagopawi so ulo o wata a mama ago wata a babay sii ko Aqeeqah: Aya paganay a Hikmah na kay sabap sa Pando-an o Nabi. Ikadowa a Hikmah na sabap sa kiyokom o Nabi sa Marzik so intiro a Bok o wata na giyoto i sabap a kaphagopawi ron ka paramipagawa iyan so Marzik. Giyoto i sabap a Ribat a kpit a giyanan a asar ka pkhagontingan ka sabap sa adn bo a malalambaon a marzik a maphapauto o wata. Aya ikatlo a Hikmah o ino phagopawa ko wata so intiro a Bok iyan ka Kalokalo iba makanggramo sa matodtod ka sabap sa inisogo o Nabi a katimbanga ko bok a miyaopaw ko Ulo o wata sa timbangan sa Bolawan, na sa gom’maw a gramo niyan na giyoto dn i khapantag a pirak a mipzadka o Loks o wata san ko Miskeen. na amayka asar bo ka pkhagontingan sa maito so Ulo o wata na Lagid uba uto makatotoro sa Kaligt ka para da mapnggramo niyan a mala sa katimbangaon. So Tao na amaika da kapagaqiqai o mga Loks iyan sii ko kaito iyan na Sunnah a Pagaqia-an iyan a Ginawa niyan sa apiya pn miyakala ska niyan dn. Na opamaka dadn kaopawi a ulo niyan sa inipoon ko kinimbawata anon na taman dn ko Kiyapakala iyan na Sunnah pn a kapaki-upawi niyan sa ulo niyan sii ko kasombali o Aqeeqah niyan. Na mlagid san sa kokoman so mama ago so babay. ﻗﺎﻝ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﺍﻟﻬﻴﺘﻤﻲ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﺭﺣﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﻲ ﺗﺤﻔﺔ ﺍﻟﻤﺤﺘﺎﺝ: ﻣﻦ ﻟﻢ ﻳﻔﻌﻞ ﺑﺸﻌﺮﻩ ﻣﺎ ﺫﻛﺮﻩ ﻳﻨﺒﻐﻲ ﻟﻪ ﻛﻤﺎ ﻗﺎﻟﻪ ﺍﻟﺰﺭﻛﺸﻲ ﺃﻥ ﻳﻔﻌﻠﻪ ﻫﻮ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﻠﻮﻏﻪ ﺇﻥ ﻛﺎﻥ ﺷﻌﺮ ﺍﻟﻮﻟﺎﺩﺓ ﺑﺎﻗﻴﺎ ﻭﺇﻟﺎ ﺗﺼﺪﻕ ﺑﺰﻧﺘﻪ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﺤﻠﻖ ﻓﺈﻥ ﻟﻢ ﻳﻌﻠﻢ ﺍﺣﺘﺎﻁ ﻭﺃﺧﺮﺝ ﺍﻟﺄﻛﺜﺮ. ﺍﻫـ. Pitharo o Imam Ibn Hajar Al-Haytamie Al-Shafi’i: “Sa tao a Ada kaupawi a ulo niyan (sii ko kiyapagaqiqa iron) na Taralbi pn a tigo Imam Al-Rarkashie a kapaki-upawi niyan sa ulo niyan sii ko kiyabaligi ron sa opama mambo uto ka so bok iyan ko kinimbawata-anon na Da niyanon dn maupaw, na kaupawan so ulo niyan na Zadka ska niyan sa Pirak a Arga o gramo a kapnd o bok iyan, na opamaka diniyan katawan so kapnd a gramo o Bok iyan na karangn iyan i gramo niyan na Zadka sa malo niyan pakalaa.” Kataya so Fatwa a General Authority of Islamic Affairs & Endowments sa United Arab Emirates ko mipantag ko kaplanggaya (kaptha-akira) ko kaphagopawi ko ulo o wata: ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻟﻔﺘﻮﻯ: ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺣﻠﻖ ﺭﺃﺱ ﺍﻟﻤﻮﻟﻮﺩ ﺭﻗﻢ ﺍﻟﻔﺘﻮﻯ 10494 ﻣﻦ ﺍﻟﻬﻴﺌﺔ ﺍﻟﻌﺎﻣﺔ ﻟﻠﺸﺆﻭﻥ ﺍﻹﺳﻼﻣﻴﺔ ﻭﺍﻷﻭﻗﺎﻑ ﻣﻦ ﺍﻹﻣﺎﺭﺍﺕ ﺍﻟﻌﺮﺑﻴﺔ ﺍﻟﻤﺘﺤﺪﺓ. ﻣﺎ ﺣﻜﻢ ﺣﻠﻖ ﺷﻌﺮ ﺭﺃﺱ ﺍﻟﻤﻮﻟﻮﺩ؟ ﻣﻊ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﺃﻥ ﻟﻲ ﻣﻮﻟﻮﺩﺓ ﺃﻧﺜﻰ ﻓﻲ ﺍﻟﺸﻬﺮ ﺍﻟﺴﺎﺑﻊ ﻣﻦ ﻋﻤﺮﻫﺎ، ﻭﺃﻧﺎ ﻣﻦ ﺷﺎﻓﻌﻲ ﺍﻟﻤﺬﻫﺐ؟ ﺟﺰﺍﻛﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺧﻴﺮﺍ. ﺧﻼﺻﺔ ﺍﻟﻔﺘﻮﻯ: ﻳﺴﺘﺤﺐ ﺣﻠﻖ ﺭﺃﺱ ﺍﻟﻤﻮﻟﻮﺩ ﻳﻮﻡ ﺳﺎﺑﻌﻪ، ﻭﺍﻟﺘﺼﺪﻕ ﺑﻮﺯﻥ ﺷﻌﺮﻩ ﻓﻀﺔ ﺃﻭ ﺫﻫﺒﺎ، ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻔﻘﺮﺍﺀ ﻭﺍﻟﻤﺴﺘﺤﻘﻴﻦ، ﻓﺈﻥ ﺃﺧﺮ ﺍﻟﻮﺍﻟﺪ ﺣﻠﻖ ﺭﺃﺱ ﺍﻟﻤﻮﻟﻮﺩ ﻋﻦ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﺴﺎﺑﻊ ﻓﻴﻨﺒﻐﻲ ﺣﻠﻘﻪ ﺑﻌﺪ ﺫﻟﻚ ﻭﻟﻮ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﺒﻠﻮﻍ، ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺃﻋﻠﻢ. Title o Fatwa: So Kalanggaya (kata-akira) ko kapagopawi ko ulo o wata a inimbawata. Tonai kokoman o Kaupawi ko ulo o wata a inimbawata? Ka sakn na adn a wata akn a bagowa raga a Pito ragon dn i idad na bgan iyo rakn so kokomanon o Madhab akn a Shafi’I, balasang kano o Allah sa Mapiya. Fatwa No: 10494: Sunnah a kokoman o Kaupawi ko ulo o wata sii ko ikapito gawii ko kinimbawata-anon, ago Sunnah so kapakasadka sa Usinta (Pirak) odi na Bolawan a Arga o gramo a kapnd o bok o wata a sii uto imbgay ko mga Pobri ago so kipaka-khakailangan. Na opamaka Langgayin o Ama ka da niyan opawi so wata iyan sii ko ikapito gawii ko kinimbawata-anon na Taralbi pn a Kaupawi niyan ko wata iyan sa apiya dn kiyabaligan so wata iyan.

No comments:

Post a Comment