Sunday, 2 August 2015

KOKOMAN O KAKONOT SII KO SAMBAYANG A FAJR

KOKOMAN O KAKONOT SII KO SAMBAYANG A FAJR ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﻴﻢ Tonai maana a (ﻗﻨﻮﺕ) Konot? So Konot ( )ﻗﻨﻮﺕ na madakl i maana sa Lugah, na aya Lomalangkap a maana niyan sa Logah na kandowaa (kapamangni). ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺰﺟﺎﺝ: ﺍﻟﻤﺸﻬﻮﺭ ﻓﻲ ﺍﻟﻠﻐﺔ ﺃﻥ ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﺍﻟﺪﻋﺎﺀ، ﻭﺃﻥ ﺍﻟﻘﺎﻧﺖ ﺍﻟﺪﺍﻋﻲ. Pitharo o Azzajjaaj: “Aya Lomalangkap sa Logah a maana o Konot na kandowaa…” ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻨﻮﻭﻱ: ﻳﻄﻠﻖ ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺪﻋﺎﺀ ﺑﺨﻴﺮ ﻭﺷﺮ. Pitharo o Imam Nawawi: “ipmbtho so Qonoot sii ko kandowaa (kapamangni) sa mapiya ago marata”. Giyanan i pd a maana a konot sii sa Lugah a Kapamangni/Kandowaa. Na aya maana a Qonoot sii ko Istilah o mga Ulama na kapamangni sii ko sold o sambayang sii ko mattndo a darpa sii ko sold o sambayang. ﻗﺎﻝ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﻋﻼﻥ" :ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﻓﻬﻮ ﺍﺳﻢ ﻟﻠﺪﻋﺎﺀ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻼﺓ، ﻓﻲ ﻣﺤﻞ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﻴﺎﻡ." ﺍﻫـ Pitharo o Imam Ibn Allaan: “So Konot na term anan a sii pakamomorada ko kandowaa sii ko sambayang, sii ko mattndo a katindg sii ko masa a sambayang”. MGA DARPA O KAKONOT So kakonot na tlo a kiyapagosayaon o Pat a Madhab: - Kakonot sii ko sambayang a Fajr (Sobh). - Kakonot sii ko last raka-at a witr. - Kakonot sii ko Last Raka-at o Langowan a Sambayang sii ko kapkitalmba o mga ala a Ragaor. Sii ko Madhab tano a Shafi’i na aya Tindg tano ko Kakonot sii ko sambayang a Fajr na Sunnah a opamaka bagakn o tao a misambayang sa Fajr na Taralbi a makasojod ska niyan sa Sojood Sawhi sa mlagid o Pitibaba iyan a kinibagakn iyanon antaaka da niyan tibabaa. Minipagayon tano san so mga Maliki a pkonot siran mambo sii ko Sambayang a Fajr. Na aya Tindg tano sa giyanan a kakonot sii ko Last raka’at a Witr na aya bo a kakonot tano ron na sii ko witr ko Kalooki Ramadan na giyoto o kapkonot tano ron sa taman dn sa kapopos o ramadan. Aya maana niyan na sii ko Kalooki ko Ramadan na giyoto i kaphagpoon tano Komonot sii ko sambayang a witr, knaba ba sii ko paganay pn a gawii ko ramadan na miyagpoon tano dn Komonot ko witr. Na sii pman sa giyanan a ikatlo na aya tindg tano san a mga Shafi’i na igira a adn a minitalmba a mga ragaor na Sunnah a pphakakonot tano sii ko langowan a Sambayang a paralo. Aya pagosayin tano san na so Kakonot sii ko sambayang a Fajr ka sabap sa giyanan i mababaloy a Topic tano. SO KAKONOT SII KO SAMBAYANG A FAJR So kakonot sii ko oman sambayang a Fajr (Sobo) na Sunnah a dadn bagakn o Nabi (S) sa taman dn sa kiyawapat iyan, ago giyanan i titindgan o kadaklan ko mga Ulama ago so kadaklan ko mga Sahaba ago so mga Tabi’een ago so mga Tabi’uttabi’een. ﻭﻗﺎﻝ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﻨﻮﻭﻱ ﺭﺣﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺠﻤﻮﻉ" :ﻣﺬﻫﺒﻨﺎ ﺃﻧﻪ ﻳﺴﺘﺤﺐ ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﻓﻴﻬﺎ –ﺃﻱ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ- ﺳﻮﺍﺀ ﻧﺰﻟﺖ ﻧﺎﺯﻟﺔ ﺃﻭ ﻟﻢ ﺗﻨﺰﻝ، ﻭﺑﻬﺬﺍ ﻗﺎﻝ ﺃﻛﺜﺮ ﺍﻟﺴﻠﻒ ﻭﻣﻦ ﺑﻌﺪﻫﻢ ﺃﻭ ﻛﺜﻴﺮ ﻣﻨﻬﻢ، ﻭﻣﻤﻦ ﻗﺎﻝ ﺑﻪ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﺍﻟﺼﺪﻳﻖ ﻭﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﻭﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﻋﻔﺎﻥ ﻭﻋﻠﻲ ﻭﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﻭﺍﻟﺒﺮﺍﺀ ﺑﻦ ﻋﺎﺯﺏ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻢ." Pitharo o Imam Nawawi: “Aya titindgan ami (a mga Shafi’i) na Sunnah so Kakonot sii ko oman sambayang a Fajr sa mlagid o adn a minitalmba a ragaor antaaka da, na giyanan dn i tindgan o kadaklan ko mga Sahaba ago so mga miyamakatondog kiran a madakl a mga ulama. Aya pd a titindg ko kakonot sii ko sambayang a Fajr na so Abubakr, go Omar, go Uthman, go so Ali, go so Ibn Abbas, go so Al-Barra Bin 'Aazib (Radhiallahu anhum)”. Giyanan i katharo o imam nawawi. ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺤﺎﺯﻣﻲ ﻓﻲ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻻﻋﺘﺒﺎﺭ " :ﻭﺍﺧﺘﻠﻒ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻓﻲ ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻓﺬﻫﺐ ﺃﻛﺜﺮ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻣﻦ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﺔ ﻭﺍﻟﺘﺎﺑﻌﻴﻦ ﻓﻤﻦ ﺑﻌﺪﻫﻢ ﻣﻦ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﻷﻣﺼﺎﺭ ﻋﻠﻰ ﺇﺛﺒﺎﺕ ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﻓﻴﻬﺎ ، ﻗﺎﻝ : ﻓﻤﻤﻦ ﺭﻭﻳﻨﺎ ﺫﻟﻚ ﻋﻨﻪ ﻣﻦ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﺔ ﺍﻟﺨﻠﻔﺎﺀ ﺍﻟﺮﺍﺷﺪﻭﻥ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻭﻋﻤﺮ ﻭﻋﺜﻤﺎﻥ ﻭﻋﻠﻲ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺃﺟﻤﻌﻴﻦ ، ﻭﻣﻦ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﺔ ﻋﻤﺎﺭ ﺑﻦ ﻳﺎﺳﺮ ، ﻭﺃﺑﻲ ﺑﻦ ﻛﻌﺐ ، ﻭﺃﺑﻮ ﻣﻮﺳﻰ ﺍﻷﺷﻌﺮﻱ ، ﻭﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ ﺍﻟﺼﺪﻳﻖ ، ﻭﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ، ﻭﺃﺑﻮ ﻫﺮﻳﺮﺓ ، ﻭﺍﻟﺒﺮﺍﺀ ﺑﻦ ﻋﺎﺯﺏ ، ﻭﺃﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﻚ ، ﻭﺃﺑﻮ ﺣﻠﻴﻤﺔ ﻣﻌﺎﺫ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺎﺭﺙ ﺍﻷﻧﺼﺎﺭﻱ ، ﻭﺧﻔﺎﻑ ﺑﻦ ﺇﻳﻤﺎﺀ ﺑﻦ ﺭﺣﻀﺔ ، ﻭﺃﻫﺒﺎﻥ ﺑﻦ ﺻﻴﻔﻲ ، ﻭﺳﻬﻞ ﺑﻦ ﺳﻌﺪ ﺍﻟﺴﺎﻋﺪﻱ ، ﻭﻋﺮﻓﺠﺔ ﺑﻦ ﺷﺮﻳﺢ ﺍﻷﺷﺠﻌﻲ ، ﻭﻣﻌﺎﻭﻳﺔ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﺳﻔﻴﺎﻥ ، ﻭﻋﺎﺋﺸﺔ ﺍﻟﺼﺪﻳﻘﺔ ، ﻭﻣﻦ ﺍﻟﻤﺨﻀﺮﻣﻴﻦ ﺃﺑﻮ ﺭﺟﺎﺀ ﺍﻟﻌﻄﺎﺭﺩﻱ ، ﻭﺳﻮﻳﺪ ﺑﻦ ﻏﻔﻠﺔ ﻭﺃﺑﻮ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺍﻟﻨﻬﺪﻱ ، ﻭﺃﺑﻮ ﺭﺍﻓﻊ ﺍﻟﺼﺎﺋﻎ ، ﻭﻣﻦ ﺍﻟﺘﺎﺑﻌﻴﻦ ﺳﻌﻴﺪ ﺑﻦ ﺍﻟﻤﺴﻴﺐ ، ﻭﺍﻟﺤﺴﻦ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ ، ﻭﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺳﻴﺮﻳﻦ ، ﻭﺃﺑﺎﻥ ﺑﻦ ﻋﺜﻤﺎﻥ ، ﻭﻗﺘﺎﺩﺓ ، ﻭﻃﺎﻭﺱ ، ﻭﻋﺒﻴﺪ ﺑﻦ ﻋﻤﻴﺮ ، ﻭﺍﻟﺮﺑﻴﻊ ﺑﻦ ﺧﻴﺜﻢ ، ﻭﺃﻳﻮﺏ ﺍﻟﺴﺨﺘﻴﺎﻧﻲ ، ﻭﻋﺒﻴﺪﺓ ﺍﻟﺴﻠﻤﺎﻧﻲ ، ﻭﻋﺮﻭﺓ ﺑﻦ ﺍﻟﺰﺑﻴﺮ ، ﻭﺯﻳﺎﺩ ﺑﻦ ﻋﺜﻤﺎﻥ ، ﻭﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻟﻴﻠﻰ ، ﻭﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻌﺰﻳﺰ ، ﻭﺣﻤﻴﺪ ﺍﻟﻄﻮﻳﻞ ، ﻭﻣﻦ ﺍﻷﺋﻤﺔ ﻭﺍﻟﻔﻘﻬﺎﺀ ﺃﺑﻮ ﺇﺳﺤﺎﻕ ، ﻭﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ، ﻭﺍﻟﺤﻜﻢ ﺑﻦ ﻋﺘﻴﺒﺔ ، ﻭﺣﻤﺎﺩ ﻭﻣﺎﻟﻚ ﺑﻦ ﺃﻧﺲ ، ﻭﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺠﺎﺯ ، ﻭﺍﻷﻭﺯﺍﻋﻲ ﻭﺃﻛﺜﺮ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺸﺎﻡ ، ﻭﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﻭﺃﺻﺤﺎﺑﻪ ، ﻭﻋﻦ ﺍﻟﺜﻮﺭﻱ ﺭﻭﺍﻳﺘﺎﻥ ، ﻭﻏﻴﺮ ﻫﺆﻻﺀ ﺧﻠﻖ ﻛﺜﻴﺮ." ﺍﻫـ Pitharo o Imam Al-Hazimi: “Miyakambidabida so Tindg o mga Tao ko Kakonot sii ko sambayang a Sobo (Fajr), na aya pitindgan o kadaklan ko mga tao a Lagid o mga Sahaba ago so mga Tabi’een ago so miyamakatondog kiran a mga ulama ko omani ingd na aya pitindgan iran na pkonot a tao sii ko sambayang a Sobo, sa aya miyapanaothol a mitindg ko kakonot sii ko sambayang a sobo na so Pat a Khalifah a giyanan so Abubakr, go Omar, go Uthman, go Ali, ago Lagid o Ammar Bin Yasir, go Ubay bin ka’b, go Abumoosa Al-ash’ari, go Abdurrahman Bin Abibakr, go Abdullah Bin Abbas, go Abuhurairah, go so Al-Barra Bin Azib, go Anas Bin Malik, go Abuhaleemah Mu’ad Al-ansari, go Khuffaf Bin Ayma Bin Rahdha, go wahiban Bin Saify, go Sahl Bin Sa’id Assa’edi, go Arfajah bin Shuraih Al-ashja’i, go so Mu’awiyah Bin Abi Sufyan, go so Aisha... ago aya miya-aloy a mga Tabi’een a pkonot sii ko sambayang a Sobh na so Sa’eed Bin Al-Musayyab, go Al-Hasan Bin Al- Hasan, go Muhammad Bin Seereen, go Abban Bin Uthamn, go so Qatadah, go Tawoos, go Ubaid Bin Omair, go Arrabee’ Bin Khaytham, go Ayyoob Assakhtiyani, go Ubaida Assalmani, go Arwa Bin Azzubair, go Ziyad bin Uthman, go Abdurrahamn Bin Abilaylah, go Omar Bin Abdul- aziz, go Humaid Attaweel, ago aya mitindgon ko mga Imam na so Abuishaq, go Abubakr Bin Muhammad, go Al-hakam bin Utaybah, go Hammad, go so Imam Malik, go so mga Ulama sa Hijaz, go so Al-Auza’i, go so kadaklan ko mga ulama sa Sham, go so Imam Shafi’i ago so mga ingnpda iyan, ago so Imam Atthauri sii ko ikadowa a Riyawah rka niyan, ago so salalaw kiran a da san ma-aloy ka tanto siran ko madakl a Titindg ko kakonot sii ko Sambayang a Fajr”. Giyanan i katharo o Imam Al-Hazimi. ﻗﺎﻝ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﻨﻮﻭﻱ ﻓﻲ ﺷﺮﺡ ﺍﻟﻤﻬﺬﺏ" :ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻣﺬﻫﺒﻨﺎ ﻭﺑﻪ ﻗﺎﻝ ﺃﻛﺜﺮ ﺍﻟﺴﻠﻒ ﻭ ﻣﻦ ﺑﻌﺪﻫﻢ ﺃﻭ ﻛﺜﻴﺮ ﻣﻨﻬﻢ." ﺍﻫـ Pitharo o Imam Nawawi: “So kakonot sii ko sambayang a Sobo na aya mi Titindgan ago aya titndgan o kadaklan ko mga Sahaba ago so mga Tabi’een ago Tabi’uttabi’een, ago aya titindgan o kadaklan ko mga ulama a miyamakatalondog kiran”. Giyanan i katharo o Imam nawawi. So Imam Abuhanifah (imam ko Madhab a hanafi) go so Imam Ahmad (imam ko madhab a Hambali) go so Ibnul-Mubarak, go imam Atthauri na aya Pitindgan iran na Daa Konot sii ko Sambayang a Sobo. Giyanan mambo i Tindg o Abdullah Bin Mas’ood ago so Abdullah Ibn Omar a pd ko mga Sahaba o Nabi (S). MGA DALIL O KAKONOT SII KO SAMBAYANG A SOBH ﻋﻦ ﺃﻧﺲ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻗﺎﻝ ": ﻣﺎﺯﺍﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻳﻘﻨﺖ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﻐﺪﺍﺓ )ﺃﻱ ﺍﻟﻔﺠﺮ( ﺣﺘﻰ ﻓﺎﺭﻕ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ." ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ Pitharo o Anas (Radhiallahu anhu): “Didn maririntas a kapkonot o Rasoolullah sii ko sambayang a Sobo sa taman dn sa kiyablaga niyan ko Doniya”. Piyanothol o Imam Al-Bayhaqi. ﻋﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﻗﺎﻝ" : ﺳﺌﻞ ﺃﻧﺲ ﺃﻗﻨﺖ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﺒﺢ ؟ ﻗﺎﻝ : ﻧﻌﻢ ﻓﻘﻴﻞ ﻟﻪ : ﺃﻭ ﻗﻨﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﻟﺮﻛﻮﻉ ؟ ﻗﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺮﻛﻮﻉ ﻳﺴﻴﺮﺍ ." ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﻱ Miyakathitayan ko Muhammad, Pitharo iyan: inipakaiza ko Anas o ino ba pkonot so Nabi sii ko sambayang a Sobh? Na aya pitharo o Anas: Oway. Na inipakaizaon pman o Tonai kapkonot iyan sii ko di niyan pn kaproko sa Lb antaaka sii ko oriyan o kapakaroko iyan sa Lb? Na aya Pitharo o Anas: aya kapkonot iyan na sii ko oriyan o kapakaroko iyan sa Lb”. Piyanothol o Bukhari. ﻋﻦ ﺃﻧﺲ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ، " ﺃﻥ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻗﻨﺖ ﺷﻬﺮﺍ ﻳﺪﻋﻮ ﻋﻠﻰ ﻗﺎﺗﻠﻲ ﺑﺌﺮ ﻣﻌﻮﻧﺔ، ﺛﻢ ﺗﺮﻙ ، ﻓﺄﻣﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻓﻠﻢ ﻳﺰﻝ ﻳﻘﻨﺖ ﺣﺘﻰ ﻓﺎﺭﻕ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ." ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺤﺎﻛﻢ ﺑﺈﺳﻨﺎﺩ ﺻﺤﻴﺢ. Miyakathitayan ko Anas (radhiallahu anhu): “Mataan a so Nabi (S) na sii ko sold o miyakasaolan na dii niyan gindowaa sa morka so mga tao a miyamono ko mga Sahaba niyan sii sa Bi’ro Ma’oonah, na oriyan o saulan na inignk iyan uto, na ogaid na sii ko sambayang a Sobo na didn maririntas a kapkonoton o Nabi sa Taman dn sa kiyablaga niyan ko Doniya”. Piyanothol o Hakim. ﻋﻦ ﺃﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﻚ ﻗﺎﻝ": ﺻﻠﻴﺖ ﺧﻠﻒ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﻠﻢ ﻳﺰﻝ ﻳﻘﻨﺖ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﺼﺒﺢ, ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺮﻛﻮﻉ, ﺣﺘﻰ ﺗﻮﻓﺎﻩ ﺍﻟﻠﻪ, ﻭﺻﻠﻴﺖ ﺧﻠﻒ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ ﺍﻟﺼﺪﻳﻖ, ﻓﻠﻢ ﻳﺰﻝ ﻳﻘﻨﺖ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺮﻛﻮﻉ, ﺣﺘﻰ ﺗﻮﻓﺎﻩ ﺍﻟﻠﻪ, ﻭﺻﻠﻴﺖ ﺧﻠﻒ ﻋﻤﺮ, ﻓﻠﻢ ﻳﺰﻝ ﻳﻘﻨﺖ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﺼﺒﺢ , ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺮﻛﻮﻉ, ﺣﺘﻰ ﺗﻮﻓﺎﻩ ﺍﻟﻠﻪ ." ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ Miyakathitayan ko Anas Bin Malik, pitharo iyan: “Miyakaunot ako sa sambayang ko Rasoolullah na didn maririntas a kapkonot iyan sii ko sambayang a Sobo sii ko oriyan o Roko sa Lb sa taman dn uto kiyawapat iyan, go miyakaunot ako sa sambayang ko Abubakr na didn maririntas a kapkonot iyan sii ko sambayang a Sobo sii ko oriyan o Roko sa Lb sa taman dn uto kiyawapat iyan, go miyakaunot ak sa sambayang ko Omar na didn maririntas a kapkonot iyan sii ko sambayang a Sobo sii ko oriyan o Roko sa Lb sa taman dn uto kiyawapat iyan”. Piyanothol o Imam Al-Bayhaqi. ﻋﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ, ﻗﺎﻝ" : ﻛﺎﻥ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻭﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ , ﻭﻋﻤﺮ, ﻳﻘﻨﺘﻮﻥ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﺒﺢ, ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺮﻛﻌﺔ, ﺣﺘﻰ ﻛﺎﻥ ﻋﺜﻤﺎﻥ." ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ Miyakathitayan ko Al-Hasan a Pitharo iyan: “Aya ulaola o Nabi ago so Abubakr ago so Omar na pkonot siran sii ko sambayang a sobo sii ko Last a Raka’at iyan, na taman ko Uthman na pkonot pn sii ko sobh”. Piyanothol o Imam Al-Bayhaqi. ﻋﻦ ﺍﻟﻌﻮﺍﻡ ﺑﻦ ﺣﻤﺰﺓ ﻗﺎﻝ" :ﺳﺄﻟﺖ ﺃﺑﺎ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﻋﻦ ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﺒﺢ ؟ ﻓﻘﺎﻝ : ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺮﻛﻮﻉ, ﻗﻠﺖ : ﻋﻤﻦ ؟ ﻗﺎﻝ: ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ , ﻭﻋﻤﺮ, ﻭﻋﺜﻤﺎﻥ." ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ Miyakathitayan ko Al-Awwam Bin Hamza, pitharo iyan: “Inipakaiza akn ko Abu uthman so mipantag ko kakonot sii ko sambayang a Sobo, na aya Pitharo iyan: aya kakonot sii ko sobo na sii ko oriyan o roko sa Lb. Pitharo akn (maana so Al-awwam i gii tharo): anda anan miyakapoon a ulaola a kakonot anan sii ko Sobo? Tigo Abu uthman: Sii ko Abubakr ago Omar ago so Uthman”. Piyanothol o Imam Al-Bayhaqi. ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺭﺍﻓﻊ" : ﺃﻥ ﻋﻤﺮ ﻛﺎﻥ ﻳﻘﻨﺖ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﺼﺒﺢ. " ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ. ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ" :ﻫﺬﺍ ﻋﻦ ﻋﻤﺮ ﺻﺤﻴﺢ, ﻭﻗﺪ ﺫﻛﺮﻧﺎ ﺷﻮﺍﻫﺪﻩ ﻓﻲ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻟﺴﻨﻦ." ﺍﻫـ Miyakathitayan ko Aburaafi’, Pitharo iyan: “Mataan a so Omar na aya ulaola niyan na pkonot sii ko Sambayang a Sobo”. Piyanothol o Imam Al-Bayhaqi. ﻋﻦ ﺳﻌﻴﺪ ﻗﺎﻝ" :ﻛﺎﻥ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻳﻘﻨﺖ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ." ﺃﺧﺮﺟﻪ ﺍﻟﻄﺒﺮﻱ ﻓﻲ ﺗﻬﺬﻳﺐ ﺍﻵﺛﺎﺭ 604 Miyakathitayan ko Sa’eed a Pitharo iyan: “Aya maulaola o Omar Bin Al-Khattab (Radhiallahu anhu) na pkonot sii ko sambayang a Fajr”. Piyanothol o Attabari. ﻋﻦ ﻋﺒﻴﺪ ﺑﻦ ﻋﻤﻴﺮ, ﻋﻦ ﻋﻤﺮ" :ﺃﻧﻪ ﻗﻨﺖ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﺒﺢ ." ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺒﻴﻬﻘﻲ Pitharo o Ubaid Bin Omair: “Mataan a so Omar na pkonot sii ko Sobo”. Piyanothol o Imam Al- Bayhaqi. ﻋﻦ ﺍﻷﺳﻮﺩ ﻗﺎﻝ : ﺻﻠﻴﺖ ﺧﻠﻒ ﻋﻤﺮ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﻀﺮ ﻭﺍﻟﺴﻔﺮ ﻓﻤﺎ ﻛﺎﻥ ﻳﻘﻨﺖ ﺇﻻ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ ." ﺃﺧﺮﺟﻪ ﺍﻟﺒﻐﻮﻱ ﻓﻲ ﻣﺴﻨﺪ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺠﻌﺪ Miyakathitayan ko Al-Aswad, Pithato iyan: “Miyakaunot ako sa sambayang ko Omar a masa a knaba ko matatago sa Lakawan ago sii ko masa a matatago ako sa Lakawan na aya bo a kapkonot iyan na sii ko sambayang a Fajr”. ﻋﻦ ﺳﻮﻳﺪ ﺑﻦ ﻏﻔﻠﺔ ﻗﺎﻝ" :ﺻﻠﻴﺖ ﺧﻠﻒ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﺍﻟﻔﺠﺮ ﻓﻘﻨﺖ." Miyakathitayan ko Suwaid Bin Gaflah, a pitharo iyan: “Miyakaunot ako sa sambayang ko Omar a wakto a Sobo na pkonot”. ﻋﻦ ﻫﺸﻴﻢ ﻗﺎﻝ ﺃﺧﺒﺮﻧﺎ ﺣﺼﻴﻦ ﻗﺎﻝ : ﺻﻠﻴﺖ ﺍﻟﻐﺪﺍﺓ ﺫﺍﺕ ﻳﻮﻡ ﻭﺻﻠﻰ ﺧﻠﻔﻲ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﺯﻳﺎﺩ ، ﻗﺎﻝ : ﻓﻘﻨﺖ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻗﺎﻝ : ﻓﻠﻤﺎ ﻗﻀﻴﺖ ﺻﻼﺗﻲ ﻗﺎﻝ ﻟﻲ : ﻣﺎ ﻗﻠﺖ ﻓﻲ ﻗﻨﻮﺗﻚ ؟ ﻓﻘﻠﺖ : ﺫﻛﺮﺕ ﻫﺆﻻﺀ ﺍﻟﻜﻠﻤﺎﺕ : ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺇﻧﺎ ﻧﺴﺘﻌﻴﻨﻚ ﻭﻧﺴﺘﻐﻔﺮﻙ ﻭﻧﺜﻨﻲ ﻋﻠﻴﻚ ﺍﻟﺨﻴﺮ ﻭﻻ ﻧﻜﻔﺮﻙ ، ﻭﻧﺨﻠﻊ ﻭﻧﺘﺮﻙ ﻣﻦ ﻳﻔﺠﺮﻙ ، ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺇﻳﺎﻙ ﻧﻌﺒﺪ ﻭﻟﻚ ﻧﺼﻠﻲ ﻭﻧﺴﺠﺪ ، ﻭﺇﻟﻴﻚ ﻧﺴﻌﻰ ﻭﻧﺤﻔﺪ ، ﻭﻧﺮﺟﻮ ﺭﺣﻤﺘﻚ ﻭﻧﺨﺸﻰ ﻋﺬﺍﺑﻚ ، ﺇﻥ ﻋﺬﺍﺑﻚ ﺑﺎﻟﻜﺎﻓﺮﻳﻦ ﻣﻠﺤﻖ ، ﻗﺎﻝ : ﻗﺎﻝ ﻟﻲ ﻋﺜﻤﺎﻥ : ﻛﺬﺍ ﻛﺎﻥ ﻳﺼﻨﻊ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﻭﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﻋﻔﺎﻥ. ﺃﺧﺮﺟﻪ ﺍﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﺷﻴﺒﺔ ﻓﻲ ﻣﺼﻨﻔﻪ. Pitharo o Hushaim: “Piyanotholan kami o Haseen, Pitharo iyan: Miyakaisa a gawii na misambayang ako sa Sobo na miyonot rakn sa sambayang so Uthman Bin Ziyad, na Komiyonot ako sii ko sambayang a Sobo, na sii ko kiyapakapasad akn sambayang na aya Pitharo rakn o Uthman Bin Ziyad: Tonaa giyoto a inindowaa nga sii ko kiyakonot ka? Na inaloy aknon a aya inindowaa akn na giyai a mga Kalimat: Allaahumma innaa nasta’eenoka... (taman sa kaposan iyan). na oriyan uto na aya Pitharo rakn o Uthman Bin Ziyad: Giyanan dn i psowaan o Omar Bin Al-Khattab ago so Uthman Bin Affan a pkonot siran mambo sii ko sambayang a Sobo”. ﻋﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻦ ﺃﺑﻴﻪ ": ﺃﻥ ﻋﻠﻴﺎ ﻛﺎﻥ ﻳﻘﻨﺖ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺮﻛﻌﺔ ﺍﻷﺧﻴﺮﺓ. Miyakathitayan ko Ja’far Bin Muhammad a Pitharo i Ama iyan: “Mataan a so Ali Bin Abitalib na pkonot sii ko Sobo sii ko Last a Raka’at iyan”. ﻋﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻟﻴﻠﻲ" : ﺃﻥ ﻋﻠﻴﺎ ﻗﻨﺖ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﺠﺮ, ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺮﻛﻮﻉ ." Miyakathitayan ko Abdurrahman Bin Abilailah, pitharo iyan: “Mataan a so Ali na pkonot sii ko sambayang a Fajr sii ko oriyan o kapakaroko iyan sa Lb”. Aya Last a Dalil na Qaidah: ﺍﻹﺛﺒﺎﺕ ﻣﻘﺪﻡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﻔﻲ Maana: So Dalil a makatotoro sa “Ithbat” na aya khakowa adiso Dalil a makatotoro sa “Nafyi”. Aya ibarat o dalil a makatotoro sa ithbat na datar o Hadith a aya mitotoro iyan na Pkonot so Nabi ago so mga Sahaba niyan sii ko sambayang a Fajr, na giyanan i pmbtowan sa Dalil a ithbat ka sabap sa tiyanto niyan a so Kakonot sii ko Fajr na ulaola o Nabi ago so mga Sahaba niyan. Na aya ibarat mambo o dalil a makatotoro sa Nafyi na datar o mambo o Hadith a aya mitotoro iyan na knaba pkonot so Nabi ago so mga Sahaba sii ko Fajr na aya sabap a kiyabthowi ron sa Nafyi na kay sabap sa piyakada iyan so Kakonot ko sambayang a fajr. Na aya kiyaopakatan ko mga ulama na basta a makaphantag so Dalil a Makatotoro sa Ithbat ago so Dalil a makatotoro sa Nafyi na aya khakowa na so Dalil a Ithbat ago aya maphakauna adiso Dalil a Nafyi. KATAYA SO MAKALLBI A DOWAA SII KO MASA A KAKONOT ﺃﻟﻠﻬﻢ ﺍﻫﺪﻧﺎ ﻓﻴﻤﻦ ﻫﺪﻳﺖ، ﻭﻋﺎﻓﻨﺎ ﻓﻴﻤﻦ ﻋﺎﻓﻴﺖ، ﻭﺗﻮﻟﻨﺎ ﻓﻴﻤﻦ ﺗﻮﻟﻴﺖ، ﻭﺑﺎﺭﻙ ﻟﻨﺎ ﻓﻴﻤﺎ ﺃﻋﻄﻴﺖ، ﻭﻗﻨﺎ ﺷﺮ ﻣﺎ ﻗﻀﻴﺖ، ﻓﺈﻧﻚ ﺗﻘﻀﻲ ﻭﻻ ﻳﻘﻀﻰ ﻋﻠﻴﻚ، ﻭﺇﻧﻪ ﻻ ﻳﺬﻝ ﻣﻦ ﻭﺍﻟﻴﺖ، ﻭﻻ ﻳﻌﺰ ﻣﻦ ﻋﺎﺩﻳﺖ ، ﺗﺒﺎﺭﻛﺖ ﺭﺑﻨﺎ ﻭﺗﻌﺎﻟﻴﺖ ﻓﻠﻚ ﺍﻟﺤﻤﺪ ﻋﻠﻰ ﻣﺎ ﻗﻀﻴﺖ ، ﻧﺴﺘﻐﻔﺮﻙ ﻭ ﻧﺘﻮﺏ ﺇﻟﻴﻚ ، ﻭﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻰ ﺳﻴﺪﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﻋﻠﻰ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺻﺤﺒﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ Allahumma-hdina feeman Hadayt, Wa Aafina feeman Aafayt, wa tawallana feeman tawallayt, wa barik lanaa feema A’tayt, wa qina Sharrama Qadhayt, Fa innaka Taqdhi walaa Yuqdha Alayk, wa innahu Laa yadhillu man waa layt, wa laa ya’izzu man Aadayt, Tabarakta rabbana wa ta’aalayt, Fa Lakal Hamdu Ala Maa Qadhayt, Nasta-ghfiruka wa natoobu ilayk, Wa sal lallahu ala sayyidina Muhammad, wa ala Aalihi wa Sah- bihi wa sallam Note: Aya sunnah a sowa-an ka sa kakonot ka na thapnay ka sa imbayaw nga so mbala a lima nga na giyanan i mbatiyaan ka a giyanan a dowaa sa Konot, na makapasad ka Komonot na khapakay a isapo nga so mbala a palada Lima nga sa Paras ka, na ogaid na aya Makallbi na di nga dn zapoon sa paras ka sa aya sowaan ka na Diritso kadn a Sojod. ago aya pd a kailangan a kasabotan ka na Di khapakay iba nga saogi so Kapkonot ka sa pd a basa! dapat na basa Arabic bo a pkilapal o dila aka a dowaa sii ko sold o sambayang, ka pon ka saogi so sambayang ka salakaw ko basa arabic ka aya kiyakonot kana basa a mranao na sabnar a Miyabatal so Sambayang ka!. BA PHAKATANOGA SO KAKONOT ANTAAKA MASOLN? So Imam a konot sii ko sambayang a Fajr odi na sii ko witr ko kalooki ko ramadan na mapakatanog iyan a kapkonot iyan, sa mlagid o aya pisambayangan iyan na sambayang a matanogon so batiya odi na sambayang a masolnon so batiya na aya dn a okit iyan na maphakatanog iyan so kapkonot iyan ka para pkhan’g o mga Ma’mom iyan ka para iran pkha- amin. ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺸﺒﺮﺍﻣﻠﺴﻲ : ﻭﺇﻧﻤﺎ ﻃﻠﺐ ﻣﻦ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﺠﻬﺮ ﺑﺎﻟﻘﻨﻮﺕ ﻓﻲ ﺍﻟﺴﺮﻳﺔ ، ﻣﻊ ﺃﻧﻬﺎ ﻟﻴﺴﺖ ﻣﺤﻼ ﻟﻠﺠﻬﺮ ، ﻷﻥ ﺍﻟﻤﻘﺼﻮﺩ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﻨﻮﺕ ﺍﻟﺪﻋﺎﺀ ، ﻭﺗﺄﻣﻴﻦ ﺍﻟﻘﻮﻡ ﻋﻠﻴﻪ ، ﻓﻄﻠﺐ ﺍﻟﺠﻬﺮ ﻟﻴﺴﻤﻌﻮﺍ ﻓﻴﺆﻣﻨﻮﺍ. ﺍﻫـ. Pitharo o Imam Al-Shabramalsi: “Aya Sabap a kaphakatanoga o Imam ko kakonot iyan sii ko sambayang a masolnon so batiya abadi so sambayang a masolnon so batiya na knabaon phakatanoga so batiya na aya sabap a kaphakatanoga niyan ko kakhonot iyanon na sabap sa aya Antap ko kakonot na Kandowaa ago para pkha-amin o mga ma’mom, na giyoto i sabap a kaphakatanoga niyan ko konot iyan ka para pkhan’g o mga ma’mom”. Giyanan i katharo o Imam Al-Shabramalsi Sii anan panonompang ko Imam, na so mipantag ko gii zambayang a tarambisa (infiradi) na aya Sunnah na misoln iyan a kapkonot iyan sii ko Langowan a Sambayang . ﻭﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻰ ﺳﻴﺪﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﻛﻤﺎ ﺫﻛﺮﻩ ﺍﻟﺬﺍﻛﺮﻭﻥ ﻭ ﻏﻔﻞ ﻋﻦ ﺫﻛﺮﻩ ﺍﻟﻐﺎﻓﻠﻮﻥ

No comments:

Post a Comment